21 Kasım 2012 Çarşamba

Oyun Kütüphaneleri

Oyun kütüphaneleri içlerinde bulundurdukları sınıflar ve fonksiyonlar sayesinde tekerleği bir kez daha icat etmemize gerek kalmadan basit ve hızlı bir şekilde oyunlar geliştirmemize yardımcı olurlar. Ben bu yazımda sizlere en çok tercih edilen oyun kütüphanelerinden kısaca bahsedeceğim.
XNA
Microsoft tarafından geliştirilen .net ortamında 2 ve 3 boyutlu oyunlar geliştirebilmenizi sağlayan oyun kütüphanesidir. Nesne yönelimli olduğundan dolayı yeni başlayanların kullanması daha rahat olacaktır.
http://msdn.microsoft.com/en-us/centrum-xna.aspx
LWJGL(Lightweight Java Game Library)
LWJGL OpenGL, OpenCL ve OpenAL gibi kütüphaneleri statik olarak kullanmanıza olanak tanıyor. Ayrıca aygıt bağlantıları desteğide veriyor. Bu özelliklerin yanına pek bir şey eklemeye gerek yok gibi.
http://www.lwjgl.org/
SDL(Simple DirectMedia Layer)
C programlama dili ile yazılmasına rağmen zamanla C++, Perl,Python ve Pascal dilleri içinde kütüphaneleri geliştirilmiş olan SDL grafik, veri girişi, network ve aygıt bağlantıları konularında bile size yardımcı oluyor.
http://www.libsdl.org/
Bunların dışında pek çok oyun kütüphanesi var, hepsini teker teker araştırarak kendinize en uygun olanı bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder